• Anasayfa

Hicri Yılbaşı

31 Austos Cumartesi

Tasdemir Oymacılık

Tüm hediyelik oyma islerinde hizmetinizdeyiz.

Hacıagalar Köyü
Kahramanmaras

Mehmet & Arif Tasdemir
0537/366 47 43

GiTTİK GEZDİK GÖRDÜK VE DÖNDÜK.
GiTTİK GEZDİK GÖRDÜK VE DÖNDÜK!

ENDÜLÜS TARİH VE KÜLTÜR GEZİSİ

Ayhan bey ve sema hanımın düzenlemiş olduğu endülüs gezisine 2 aralık Cuma akşamı saat 21,10 da zürichden uçakyolculuğu ile başlamış bulunmaktayız. Güzergahımız: Malaga Sevılya Codoba Granada ve Malaga Zürich olarak ayarlanmış.Gezimiz bu mihvalde gerçekleşti.

39 kişilik bir kafile ile çıktığımız kültür ve tarih gezimiz bize mensup olduğumuz dinin samimi bir şekilde yaşandığında müslümanların nelere kadir olacağını göstermiştir o imkansızlıklar içinde.

2 Aralık gece saat 24,00 gibi malagaya inen uçağımız zürich e göre bu mevsimde daha ılıman olan bir hava karşıladı bizi. Rehberimiz Cihan Tanrıkulu refakatında 3 saatlik bir otobüs yolculuğunun ardından sevilya ya avdet ettik ve otele yerleştik.
Gerek uçak yolculuğunda gereksede otobüs yolculuğu ve dinlenme tesisleri gittiğimiz ülkenin yaşam biçimi ve düzenleri bize biraz garip gelmiştir. Uzun yıllar avrupa tecrübemiz olduğu halde ve bir avrupa ülkesinden umduğumuzu bulamadık.
Tabi bizim gezimiz ve niyetimiz din ve kültür olunca çokda dert etmedik doğrusu. Sevilyada arap mimarisi ile yapılmış ABEDES HOTELDE Konakladık Sabah yavan bir kahvaltıdan sonra yağmurlu bir havada saat 9,30 gibi yola çıkarak güya ispanyanın en dindar yeri olarak bilinen sevilyada kendilere ilmi dini kültürel cevre düzeni vesaire her konuda rönesans yaşatan müslümanların hiç bir eseri kalmayana kadar yok etmişler.
Önce keşf sonrada istila edip sömürdükleri ülkelerden envai çeşit bitki ve ağaç türleri ile bezemişler sevilyayı. Her daldan sanat ve sanatkarların yaşadağı ve meşhurların ikamet ettiği sokaklarında ekserisi sarı ve beyaz vatikan rekleriyle boyamışlar sevilyayı. Dünyada sömürdükleri tüm ülkeler için ağırlık güney amerika için 1909 da inşa ettikleri devasa saray ve sergi fuarı ve içinde her ülkeye ayrılmış yerler.amaç. kendi güçünü bu fakir bıraktığı ülkelerde sömürüsünü devam etmek. Genelde tarihi yapılarını camileri yıkarak üzelerine inşa ettikleri kilise ve mabetleri bir kaç asır sonra yapıldığı halde gerek mimari gerese de malzeme bakımından sönük ve ilkel durmaktadır. Sevilya gezimizi gemiyle nerhir turu atarak tamamlıyoruz.
CODOBA Aynı gün öğleden sonra otobüsle codobaya hareket ediyoruz ve saat 16,30 gibi ordayız. Cordobanın meşhur ve tarihi köprüsünü yaya geçerek büyük camiye varıyoruz (Şimdi müze ve kilise) Benim için ikinci defa görmek nasip olan bu mekanı tekrar görmekle bahtiyarım.
Gurup halinde mihmandarımız Cihan beyden yaklaşık 15 dakika ön bilgi aldıktan sonra herkese kulakcaklık dağıtarak ziyaretimizi gerçekleştiriyoruz.iç çekerek ve detaylı olarak bilgileniyoruz.
Ordan çıkarak vakit namazını eda etmek üzere yakında bulunan arap kardeşlerimize ait bir mescide gidiyoruz ülkemizin bir kuruluşu olan TİKA nında orayı tadilat yaptığını öğrendik gururla. Ve havanın kararması ile yağmur altında dar sokaklardan geçerek otobüsümüze doğru ilerliyoruz.

Otobüsümüze binerek dünyanın gözbebeği olan kendi devrinde akılla tarif edilemeyen bir plan proje ve yapıya sahip olan EL HAMRAYA yani Granadaya doğru yola çıkıyoruz. 7 tepe üzerine kurulan bu şehre varıyoruz, akşam yemeğinden sonra otelimize yerleşiyoruz el hamra eteklerinde.
Rehberimiz Cihan beyin verdiği doyurucu çevaplarla tatmin olsakda yinede kafamızda bir sürü soru var cevap bulamadığımız asırlar geçsede yapılan o zulümleri kabul etmek istemiyor içimiz.
GRANADA EL HAMRA Sabah kalvatısından sonra yine yağmurlu bir havada beş on dakikalık yolculuktan sonra hayeller kuduğumuz meşhur EL HAMRA SARAYLARINA VARMIŞ BULUNUYORUZ.
Kısa bir microfon hazırlığından sonra iki ispanyol ve cihan bey refakatında envai çeşit ağaç ve yeşillikler içinde el hamra sarayının giriş kapısında buluyoruz kendimizi.
Endülüste nerdeyse tüm kapıların ve pencerelerin simgesi olan anahtar deliği şekli devasa büyük giriş kapısıda gerekli ve önemli bilgileri alıyoruz. Günlük 7 ile 8 bin kişi ile sınırlı devasa saraylara girmek ve bilet almakta başlı başına bir organize işidir. Ve sarayların yapılışından nasıl yapıldığında sonradan yapılan ekler dünyadaki konumu ve yerinin özelliği MEKKE VE KUDÜSTEN sonra enlem ve boylam olarak tam da buraya yapılmasında bir sürü hikmetler ve manevi işaretler oldğunu söyledi rehberimiz.
Ve yapılar herşeyin bir hikmete dayandığı en küçük bir yapı biriminin bile kendine özgü mana ifade ettiğini dinledik. Yapıldığı asırda malzemelerin seçimi işlevi bakımından çok şey ifade etmektedir Gerek ihtişamı gereksede çevre düzeni su kanalları ile daha sonraki yüzyıllardaki yapılara bile taş çıkartacak emsalsiz bir sağlamlık incelik ve estetiğe sahşptir. İslamı ve müslümanları temsil eden bu emsalsiz yapıya en öz simge ise VE LA GALEBE İLLALLAH Mührü ve yazısıdır.
Dinlenme bahceleri ve fıskiyeleri bölümünüde ve çiçek bahçesinde gezimizi devam ettirdik. Yerleri değişik taşlarda döşeli aynı bir halıyı andıran bahce düzeni ve havuzların ihtişamı bizi çok büyüledi. 4 veya 5 saatlik bir ziyaretten sonra el hamraya veda ederek dere kenarında yürüyerek şehir merkezine doğru indik. Tarihi çarşılardan geçerek bir çoğuda müslüman olan esnaflada selamlaşarak ev lerin arasında fas lılara ait bir mescitte vakit namazını eda edip yemek alışveiş ve çarşı gezisine çıktık.
Akşam üzeride el hamra sarayının karşı tepesinde ispanyol müslümanlarının yaptırmış olduğu çamiye çıkarak orayıda görüp ibadetimizi yaptık.Mahsun ve mazlum sarayı son bir defeda karşıdan temaşa ettik.
Akşam yemeğini oraya özgü bir yemek pilava benzer değişik bir mekanda mağarada yedik Ve programın diğer bir parçasını oluşturan ve tarihi geçmişi olan endülüste iktidarını kaybeden müslümanlar değişik baskılar sonucu engizisyon mahkemelerinde yargılanmaları ve nice iskence ve sürgünden sonra.
Ahalinin bir kısmı çevredeki mağaralara sığınıyorlar. Allah demenin ibadet etmenin kur an okumanın ve islam dini ile ilgili her şeyi yasaklıyorlar Evlerini ve yurtlarını terkeden bu insanlar mağaralarda kendi aralarında oluşturdukları bazı terim ve kelimeleri kısık ses le OLE manası Allah eşliğinde ayaklarını yere sert vurarak azgın surat ve sert bakışla bir o yana bir bu yana kararsız ve istikametsiz bir ümitsizlik içinde dönmekteler. Bunada flemingo demişler.
Bu gösteriyide izledikten sonra tekrar dönüş yolunda son durağımız malagaya doğru yola revan olduk.
Ertesi günün proramı ve fıkralar eşliğinde malagaya vardık. HOTEL RİNGO SOL da geceledikten sonra sabah kahvaltısında öbür otellerde olduğu gibi 4 yıldız değilde 2 yıldız seviyesinde bir kahvaltı bizi bekliyordu. Tuzsuz tatsız rengsiz çeşitsiz alel ade diyebileceğimiz bir kahvaltı .şarap ve hınzır leşine ram olmuş bir toplumdan daha fazlasıda beklenmezdi zaten.
Kısa bir alış veriş turundan sonra şehre hakim bir tepeye çıkarak etrafımızı seyrettik bol bol fotoğraf çektirerek hayat hatıramıza bu tepeyide kattık kahve eşliğinde gurubumuzda doğum günü olan bir hanımın da pastasından tattıktan sonra havalanı yoluna revan oluyoruz.
Ayrılık vakti geldi gezi boyunca hiç yüzü gülmeyen suratı asık söföre bir ole çekerek Rehberimiz Cihan beyede sarılıp helallik dileyerek ayrılıyoruz. Gerek uçak gerekse de otobüs yolculuklarında Häl dilimizi yansıtamadık maalesef yada yansıttığımız gibiyiz.
Klotende toplu fotoğraftan sonra helalleşerek ayrılıyoruz.
Kafalarımız ve kayıt çihazlarımız dolu Gönlümüz Hüzünlü vede gururlu bir hayırlı gezi yapmanın hazzı ile evlerimize avdet ettik. SORDULAR NE GÖRDÜNÜZ? DEDİK RÜYA, BU KADAR UZUN RÜYA OLURMU DEDİLER? EVET DEDİK EN AZINDA RÜYA GİBİYDİ.